maandag 22 oktober 2012

Dagje Deventer



Deventer: wat een mooie stad is dat! Als je ons volgt op Facebook heb je het misschien al gezien: ik heb afgelopen weekend genoten van een heerlijk dagje Deventer (met mijn lieve man en lekker even zonder ons geweldige zoontje ;-).

Het is een prachtige stad vol historie met een rijkdom aan geveltjes om te bewonderen, in allerlei soort.  Je blijft omhoog kijken in de Keizerstraat, de Walstraat en de Kleine Overstraat. En er is zoveel moois te shoppen: Antiek, Brocante en Vintage in sfeervolle huisstijl winkeltjes en authentieke eetgelegenheden. 


Ik zet graag mijn ontdekkingen voor je op een rijtje.
 (klik evt. op LEES VERDER)


En ik begin met mijn favoriete ontdekking:




De Vrije Vogel in Huis
Walstraat 20



Terwijl je wandelt door de historische Walstraat, ontdek je naast een biologisch restaurant, een doorgang met ijzeren hekken. Daar staat een klein pand met een uniek assortiment aan oud en nieuw, brocante en een vleugje vintage voor in huis.

 Simone opende nog maar 2 maanden geleden haar winkel. Hiervoor ontwierp ze filmsets en dat gevoel voor styling vind je terug in de inrichting van De Vrije Vogel in Huis. Een echte aanrader die je niet mag missen wanneer je een dagje Deventer doet.



Living Colour
Kleine Overstraat 45
www.living-colour.nl



 Als je van kleur houdt, of op zoek bent naar iets voor de kinderkamer. Dan is Living Colour bij uitstek de shop om te bezoeken. Neem er de tijd voor, want er is veel, heel veel te vinden. Met merken als Greengate, Pip en J'eanne d'Arc Living, maar ook een mooie collectie pastel gekleurd brocante.



Achterin de winkel, loop je door de smalle oude keuken met o.a. emaille en servies en kom je in een achterkamer met kleurrijke kinderartikelen in vintage stijl en een prachtig patchworkbehang dat er vlak voor vlak op geplakt is. Geweldig!


  Intens
Kleine Overstraat 35
www.intensdeventer.nl 


Intens is een brocante winkel met een robuuste stijl. Kleinmeubelen in krijtverf, grote vazen, kussens en kleden in vergrijsde pastellen roepen een heerlijke huiselijke sfeer op. Stap er zeker even binnen. Nu al rondkijken? Bezoek de website. 



In de Hollandse Pot
Kleine Overstraat 4
Ik heb er niet gegeten, maar ben wel even naar binnen gelopen om een kaartje van de toonbank te pakken. Het is alsof je een woonkamer binnenstapt bij iemand thuis. Huiselijker kan niet. Een heerlijk plekje om even een theetje met appeltaart te doen. Heb jij er wel eens gezeten? Dan hoor ik graag van je wat je ervan vond.




Stempelgalerie de Voet
Kleine Overstraat 69
www.stempelgalerie.nl


Een walhalla voor de stempelliefhebber. Maar ook al zou je niets met stempels hebben, toch moet je hier even binnen kijken. Dit heb je nog nergens in Nederland gezien. Zooooveel stempels, duizenden! Deze winkel heeft de grootste collectie van Nederland. 

In de etalage vind je ook een kleine museale collectie om hebberig van te worden. Zoek je een naamstempel? De Stempelgalerie heeft een ruim assortiment en kan ook op maat maken. Bezoek ook hun online winkel

Restaurant de Keizer
Keizerstraat 1
www.restaurantdekeizer.nl 


Het was een mooi herfstweekend en de terrasjes zaten vol. Daar deden we natuurlijk ook aan mee en wel op het terras van restaurant de Keizer in de prachtige Keizerstraat. Fred werd verwend met een koffieliekeurtje en ik kreeg een prachtig opgemaakt dessert: walnotenijs met maple-siroop en caramelsaus. Het was een klein feestje!


Ik zou een hele website kunnen wijden aan een dagje Deventer. Ik heb hier nog niet eens de vele antiekwinkeltjes genoemd en de prachtige kerken en het oude gemeentehuis. En Noa Noa Outlet die er nog maar enkele weken verwacht te zijn. En eigenlijk is 1 dagje ook niet genoeg. De volgende keer nemen we een hotelletje Deventer of nog beter: een B&B in de buurt.


Heb jij nog tips voor Deventer? Vul gerust aan!
Ben jij geinspireerd en doe jij binnenkort een dagje Deventer? Doe dan in de winkeltjes die we genoemd hebben zeker even de groetjes mij: Karin Joan van 24Homes.

Ik ben op zoek naar nog meer van die geweldige stadjes in Nederland of Belgie. Heb jij nog tips? Dan hoor ik ze graag.

Meer foto's vind je hier

Geniet van deze week, het weer is nog even mooi!
Heel veel liefs,
KJ

12 opmerkingen:

24 Homes zei

wat een heerlijke post girlie!! en wat is het toch een prachtige stad. Mooi hoe je alle winkels in beeld hebt gebracht door foto's en verhaal. liefs, C

Anoniem zei

Hoi, wat een prachtige stad Deventer. Vorig jaar ben ik daar ook samen met mijn man geweest. We hadden een B&B gehuurd in Voorstonden in een authentieke Gelderse boerderij. Prachtige omgeving om te fietsen naar de IJssel. Daar kan je dan met een leuk veerpondje naar de overkant. En dan sta je gelijk midden in Deventer. (ook kan je daar je auto parkeren, en met het pondje naar de overkant) Echt een aanrader!!! Ontzettend leuk!!!

Groetjes Maartje

Angeline zei

Deventer is inderdaad TOPPIE,ben er ook geweest vorig jaar,gauw weer eens een keer heen gaan;-)

Anne-Marie zei

Hoi KJ,

Vroeger kwam ik ook nog wel regelmatig in Deventer. Ik hoor wel dat ik er gauw weer eens heen moet (en ik woon er een stuk dichter bij dan jij!). Het is inderdaad een prachtige historische stad, goed bereikbaar met ov. Er is o.a. een speelgoedmuseum (op de Brink) en ik weet ook niet of je het zgn 'bergkwartier' bezocht hebt, leuke wijk met oa de Bergkerk waar vaak mooie tentoonstellingen zijn, er zat daar ook altijd een boekwinkeltje met reisboeken. Ik ga binnenkort absoluut weer die kant op. Oh ja, rond de kerst Dickens festival, het hele centrum in oude Dickens stijl, schijnt geweldig te zijn!
Groetjes, Anne-Marie

Oude lappen zei

Leuk zeg die tip voor een dagje Deventer. Het lijkt er geweldig. Als ik er nog een keer kom ga ik zeker je aanraders eens bezoeken.
Liliane

♥Sanne zei

Hey kJ, wat heerlijk dat jullie zo hebben genoten samen. Wij hebben 3 kleintjes heel gezellig en zou nooit meer zonder willen, maar een weekendje deventer met mijn lieve man zou ik wel is aan toe zijn. Wat een mooie winkels heb je ontdekt. Een ander zou er misschien zo voorbij lopen. Je moet de schoonheid er van zien. De fotos laten zien dat het een prachtige stad is. Nou mocht ik nog is naar deventer gaan... =) heb ik nu leuke shop ideetjes.

Liefs Xanne

little sweet things zei

Wat leuk zo'n door klik post! Ik alles met veel interesse gelezen en bekeken. Wij zijn ook een keer naar Deventer geweest, waar ik toen allemaal geweest ben? ik heb geen idee hoe al die leuke winkels heten maar genoten hebben we daar zeker. Het is echt een heel leuk stadje en ik hoop er ook ooit nog eens terug te komen.
Groetjes, Sas

Wonen in wit zei

Wauw wat heb je dit prachtig in beeld gebracht Karin Joan, Chapeau!!
lieve groet, Tamar

Anoniem zei

Mooi op een rijtje gezet hoor, zelf woon ik een half uurtje van Deventer en kom er dus wel eens. De kledingwinkels daar vind ik niet helemaal geweldig, daarvoor ga ik liever naar Zwolle. Maar woonwinkeltjes heb je er genoeg. Al ben ik nog niet in alle door jou genoemden geweest.
Ga er zeker eens heen om die winkeltjes te bekijken. Vooral dat stempelwinkeltje ben ik benieuwd naar !

Liefs, Lieke.

24 Homes zei

Bedankt voor alle geweldige reacties. Zo te lezen ben ik ook nog lang niet uitgekeken in Deventer. Dickens festival, Speelgoedmuseum, Bergkwartier en een B&B in Voorstonden. Ik moet snel maar weer een weekendje plannen :-)
liefs,
KJ

hokje zei

Alweer een poosje geleden dat ik in Deventer was, maar bij een volgend bezoek neem ik jullie lijstje zeker mee!

Fijn weekend. Lieve groet, Miranda

Ellie uit Voorburg. zei

Ja, Deventer is genieten.
Ik lees over de oude romantische straatjes. de prachtige gevels en de zalige snuffelwinkeltjes. Voor de brocante liefhebber is het alleen maar genieten. Ook het culinaire gedeelte is rijkelijk aanwezig. De zaterdagse markt is groot en gezellig. Ik kom er regelmatig , want mijn zusje woont in het Bergkwartier. Zij en ik zijn dol op Brocante spullen. Wij hebben geen nieuwe spullen, bh. de banken die kopen we bij Ikea. Lekkere zit en mooi landelijk. Maar.... wat dacht je van een heerlijke wandeling langs de Ijssel? Moet je echt doen als je een weekendje in Deventer bent. Even uit de drukte wilt,zoek je lekker de rust op. Deventer? DOEN!!!!
27-12-2012

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...