donderdag 3 mei 2012

Zpagetti, zelf maken, kleedje haken

Je hebt t misschien al geprobeerd: haken met Zpagetti. Dat wilde ik ook eens. Maar omdat ik niet zeker wist of het wel echt iets voor mij zou zijn, heb ik eerst zelf Zpagetti gemaakt.

 Ik heb een oud t-shirt in reepjes gesneden, en met deze reepjes ben ik aan het haken gegaan.



Mijn eindresultaat? Een onderzetter voor een heet pannetje in de vorm van een bloem, leuk toch?! Wie had dat nog verwacht van een oud Tshirt :-)





Haken is niet echt mijn ding omdat t zo lang duurt voordat je echt iets hebt (bij mij moet alles snel!) Maar haken met Zpagetti? dat gaat best snel! Dus nu heb ik een grote witte klos gekocht (van de Hema ;-) en ben ik aan de slag gegaan.

 Ik probeer een vloerkleedje te maken. Of ik m af zal krijgen...? We zullen wel zien, hihi. Maar, als je het leuk vind, houd ik je wel op de hoogte van mijn vorderingen?


liefs,
KJ







PS,
doe je al mee met onze give away?!
klik op onderstaande afbeelding


10 opmerkingen:

Sarina zei

Best wel leuk.
Ik kende het helemaal nog niet,maar ik ga me proberen te beheersen............

groetjes,
Sarina

A fresh start of me zei

Nou ik vind het heel erg knap hoor,doe het je niet na..
Ik zag zulke klossen ook bij het Kruitvat..
Ik wil zeker je vorderingen wel volgen hoor..
Een hele fijne avond,
Liefs Chris

Mirjam zei

Hoi,
Ik ben ook druk aan het haken hoor, een plaid voor op de bank en nu ook een poncho voor mijn nichtje. Maar van Zpagetti haken, dat heb ik nog niet geprobeerd. Misschien in de toekomst nog eens...
Ik wens je alvast een heel fijn weekend,
Lieve groet,
Mirjam

little sweet things zei

Ik vind het er ontzettend leuk uitzien en een goed idee ook om het haken eerst uit te proberen met repen van een t-shirt maar het lijkt me zo zwaar haken dat dikke spul. Ik krijg van gewoon haakkatoen al pijn in mijn polsen.
Laat je het kleed wel zien als het af is?
Groetjes, Sas

♥Sanne zei

Hoi hoi,

ik vind je gehaakte onderzettertje echt supercute! Lief keurtje en toch heeft het iets stoers door die zpagetti reepjes. Leuk hoe je een oud shirt kunt hergebruiken. I like that.

Love Xanne

Danoesja zei

Wat een goed idee om eerst een oud shirt te gebruiken om te proberen, succes met je kleed.

Lieve groetjes
Danoesja

24 Homes zei

sweets, wat gaaf dat je zelf zpaghetti hebt gemaakt! erg mooi gelukt! liefs, C

frivolebysuus zei

Wat leuk! Je hebt het ook ontdekt.. ziet er nu al erg mooi uit..
Voor diegenen die het willen proberen en het lijkt te zwaar, je kunt ook RibbonXL gebruiken, dat is ook van Hoooked (makers/bedenkers van zpagetti) maar is net even fijner van structuur en dus haakt het wat lichter..
Eigenlijk zou het haken met zpagetti niet zwaar aan moeten voelen, meestal haken mensen dan te strak..

Ben benieuwd naar het eindresultaat..

Liefs!

Unknown zei

He dames,

Wat een leuke blog!

Die onderzetter van Zpaghetti zijn super! Die wil ik ook gaan maken, heb jij het patroon ervan? Kan het nl niet op internet vinden...
Je zou me er erg mee helpen!

Groetjes Wilma.

24 Homes zei

goed dan, ik zal binnenkort weer eens posten hoe ver ik intussen ben.
@Mirjam, ben benieuwd naar jouw haakwerk
@Suus, bedankt voor de tip!
@Wilma, ik begrijp dat je het patroon niet kunt vinden, het is ook helemaal uit de losse pols gemaakt. Ik kan niet eens haakpatronen lezen, dus ik doe maar wat, hihi. Sorry, geen patroon :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...