woensdag 9 mei 2012

Vintage en Stoer


Glitz French Kiss Whatnot
Eindelijk had ik weer een bestelling bij Creabest gedaan, heerlijk om weer nieuw creatief materiaal te hebben. Het geeft meteen weer een scala aan mogelijkheden. In de komende tijd wil ik je laten meegenieten van patroonpapiertjes, stempels en inkten.
(klik op de afbeeldingen voor een vergroting, of bekijk alle foto's en wat meer hier in ons Picasa webalbum)

Kaartje van de Glitz French Kiss Whatnot kaartjes met Distress Stain van Tim Holtz - klik voor grotere afbeelding


Een van de artikelen die ik kocht was Glitz French Kiss Whatnot: een collectie kaartjes die je op vele manieren kunt inzetten. Gewoonlijk komen er allerlei 'girly' ontwerpen van mijn hand en neigde ik meteen aan de slag te gaan met rozen en vogelkooitjes. Maar ik daagde mezelf eens uit en pakte het kaartje dat mij het minst aansprak. En dat resulteerde in iets heel anders dan men van mij gewend is.  Gewoonlijk post ik eerst het eindresultaat, maar nu ik neem je mee in mijn stap voor stap proces.

Ik besloot een wenskaart te maken. Een eenvoudig A5-je cardstock waar ik de hoekjes van afgerond had met een pons, behandelde ik met Tim Holtz Distress stempelinkt op een sponge dauber voor een distressed look.
Met een strookje linnen en de Clear Stamp - Keys aangebracht met Archival Ink coffee, had ik een mooie achtergrond


Het kaartje van de  Glitz French Kiss Whatnot set scheurde ik langs een zijde af en behandelde deze ook met de Archival ink. Het kaartje vroeg om een mannelijk ontwerp. Dus voegde ik als embellishments toe: een kettinkje van een oude jas, een sleutelgat en sleutel van Tim Holtz en wat grof touw.


Toen bedacht ik dat ik er iets voor Jeremy (mijn zoontje) van wilde maken en daar hoorde een positieve tekst bij. Deze vond ik in de mooie stempelset van KaiserCraft: Life Sentiments.
Ik vond dat de stempel (met distressstempel ink v Tim Holtz) heel mooi overkwam op het witte deel, maar niet op het donkere. Ik loste dat op door nogmaals te stempelen op een afgescheurd stukje cardstock  en plakte dat precies op het donkere deel.


Nu was mijn wenskaart af. Maar eigenlijk vond ik 'm nu veel te mooi voor een kaart. Ik wilde er iets duurzamers van maken. Het moest een houten doosje worden. 
Dat wil ik je over een tijdje laten zien. Dus! wordt vervolgd :-)

Best moeilijk om iets voor de mannen te maken. Staat er op jouw blog ook iets stoers? Laat het dan even weten.

lieve groetjes,
Karin Joan

Gebruikte materialen:
Tim Holtz Distress Stain  Picket Fence
Tim Holtz Distress Ink
Clear Stamp - Keys  Kaiser Craft
clear stamps - Life Sentiments - Kaiser Craft
Glitz French Kiss Whatnot 
Sponge Dauber 
Archival Ink coffee






12 opmerkingen:

Willy zei

Wat een prachtige kaart!!

frivolebysuus zei

Oww, ik vind het zo leuk! Ben er zelf slecht in, kan van alles met stof, maar papier ed vind ik een hele kunst.. lukt nooit zo goed.. gek is dat, haha..

Blomkje en Wenje zei

Mooi hoor! Leuk dat, terwijl je bezig bent, het weer een heel ander doel krijgt. Heel herkenbaar.

Groetjes, Pietrik

bolletjelucky.blogspot.com zei

Heel leuk om het proces van zo'n kaart eens te volgen en het eindresultaat mag er zeker zijn:-).
Groetjes Miranda

Lydia zei

Mooi geworden hoor! En zo herkenbaar, dan ga je iets maken om weg te sturen en is het uiteindelijk zo leuk geworden dat je er geen afscheid van kan nemen...
Ben benieuwd naar het doosje dus :)
Lydia

Verrassend Goed! zei

Oh dat ziet er mooi uit zeg. Dit is helemaal niet iets wat ik zelf doe, maar ik vind het wel erg leuk om te zien hoe iets tot stand komt en wat je hier voor nodig hebt.
Dus er gaat een wereld voor me open.Bedankt voor de leuke post.
warme groet,
Marianne

Marijke zei

Love love looove it! Wat een talent!

Danoesja zei

Het is lekker stoer geworden, echt iets voor jongens of mannen. Leuke technieken ook. Ik moet ook altijd wat langer nadenken over een mannenkaart.

Lieve groetjes
Danoesja

24 Homes zei

really love it, sweets! en ik heb het voorrecht al te mogen weten wat het resultaat is. Ik weet zeker dat onze volgers het geweldig vinden :) liefs, C

Facts and Fairytales zei

Ik vind hem fantastisch!!! Ik vind stoere (mannen)kaarten best moeilijk, dit ga ik ook maar eens proberen :-)

groetjes
Brigitta

little sweet things zei

Ik vind dit echt een hele leuke stoere kaart!
Toevallig ben ik bezig met een kaart voor mijn man die as zondag jarig is. Ik heb vandaag het papier daarvoor gekocht, het wordt iets met klokkenpapier en een uitgestansde Tim Holtz klok.
Als hij een beetje wordt zoals ik hoop dan zet ik hem volgende week op mijn blog.
Fijne avond en groetjes, Sas

Floor zei

Ik heb laatst wel papier gekocht en stempels vsn Tim H om ook een mannelijkere kaart te maken. Jouw kaart is een mooi voorbeeld. Dank je wel!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...