vrijdag 22 juni 2012

Oud Wit in Dordrecht - deel 1




In mijn stad Dordrecht vind je een hoop brocante en antiek. Maar ik heb één favoriete winkel... Oud Wit
Een prachtige winkel vol brocante en ander moois in hartje Dordrecht. En sinds kort vind je in Oud Wit ook artikelen van 24Homes en daar zijn we trots op. 

 De winkel wordt gerund door twee lieve dames: moeder (Jacqueline) en dochter (Simone). Ik heb daar pas een fotoreportage mogen maken en wil dit graag met jullie delen. Volgende week zal ik meer detailfoto's laten zien van al het moois in de winkel :) 


Het verhaal van Oud Wit: "Al jaren struinen we samen in Nederland rommelmarkten en kringlopen af naar de mooiste schatten, en sinds kort mogen we dit ook in België en Frankrijk (op grote schaal!) doen. Het was al langere tijd een wens van Jacqueline om een winkel in brocante en woonaccessoires te beginnen, het allerliefst een échte winkel. Simone vindt het heerlijk om te stylen, en ziet de winkel als een geweldige uitdaging."



Jacqueline en Simone hebben duidelijk van hun hobby hun beroep gemaakt. Ook zijn ze dol op de Frans-Scandinavische stijl: "Fris, licht, een beetje romantisch en ruimtelijk, met spullen die duidelijk al een leven achter de rug hebben. De schalen en kopjes met de meeste patina zijn toch het mooist? Het geeft ook veel voldoening als mensen bij jou in de winkel net dat ene object vinden waar ze al zo lang naar op zoek waren..." 


Hoewel de naam anders doet vermoeden, is niet alles bij Oud Wit oud, of wit... Je vindt bij Oud Wit gerestaureerde antiek grenen meubelen, in hun geloogde staat of met een frisse lik witte krijtverf, maar ook andere meubeltjes waarop de tijd zijn sporen heeft achtergelaten. Daarnaast vind je Maastrichts aardewerk, Regout, Boch, Nimy, Digoin. Of puur natuurlijke Marseille zepen en zakjes lavendel". Ook vind je allerhande brocante accessoires Ze zijn dol op kanten kleedjes, oude garenklosjes, linnengoed, emaille en zink.
maar ook nieuwe woonaccessoires en papierwaren van merken als Madam Stoltz, Ib Laursen, Nino-Art en niet te missen natuurlijk: 24homes! Vanaf het najaar verkopen ze ook Jeanne d'Arc Living en de prachtige verflijn van L'Authentique! 


De winkel is dus echt de moeite waard om heerlijk rond te struinen. Je vind er altijd wel een mooie schat! Ik ben benieuwd of je al wat moois op een van de foto's ziet staan :) 


Oud Wit is tevens deelnemer van het Kunstrondje Dordt. Elke eerste zondag van de maand zijn er dan verschillende antiek- en brocantewinkels open in het centrum van Dordrecht. 


Als je van plan bent om langs te gaan bij Oud Wit, check dan altijd even de openingstijden op de website van Oud Wit. De winkel is in verband met vakantie gesloten van 11 tot en met 26 juli.

Veel liefs, 
Claire










Een deel van de 24Homes collectie in Oud Wit.
Keychains, lavendelzakjes, luciferdoosjes, lampjes, wattenstaafhouders en harten...
De dames van Oud Wit

16 opmerkingen:

Lida zei

Oh ik moet snel naar Dordt, als geboren en getogen Dordtse wordt het echt de hoogste tijd om weer eens de Voorstraat af te schuimen en lekker overal te neuzen en dan vooral veel leuke dingen mee naar huis te sjouwen! Bedankt voor de leuek foto's, groetjes
Lida

♥Sanne zei

really nice shop. Love it.

Liefs Xanne

Elizabeth zei

Wat een prachtige winkel zeg! Mijn complimenten.. 4 jaar geleden woonde ik nog in Ridderkerk, en dan was ik vast langs geweest als het toen al bestond.
Leuk dat ze dingen van jou verkopen.

Jolanda zei

Hello,

Ziet er gezellig uit!!

Fijn weekend,

Jolanda

Grietje zei

Oh dat is een prachtige winkel....lijkt me heerlijk om daar lekker te kunnen rond struinen.....
Ga gelijk even op hun site kijken.
Prachtige foto's om heerlijk even bij weg te dromen....

Prettig weekend,
Groetjes Grietje

Des guirlandes zei

Ooooooh, Ik moet naar Dordrecht!!
Dit is een gave winkel!
'k ben al onderweg.....

House of Seasons zei

Dordrecht ZO vlak bij en het komt er steeds niet van, na deze post schuift het naar boven op mijn lijstje van waar-wil-ik-graag-heen! EN SNEL!
Maar ook nog wat vraagjes voor jullie:
Wanneer komen jullie eens bij mij langs en wat hebben jullie voor leuke spullen voor mijn winkel????
Fijn weekend
Liefs
Lia

24 Homes zei

Wat een enthousiaste reacties, leuk! :)

@Lia, dat kunnen we best eens doen, laten we daar over mailen, goed?

Liefs en allemaal een mooi weekend,
Claire

Maison Patine zei

Wat een prachtige winkel... Ik ben blij dat ik aan de hand van je foto's de sfeer wat kan opsnuiven, want zelf zal ik er niet rap belanden... Dordrecht is nu eenmaal niet in de buurt!

Fijn weekend nog!
Stefanie

Eli crea shabby zei

Very , very nice!!
Elisa

Jolanda zei

Wow, wat een leuke winkel en zo vlakbij Rotterdam waar ik woon. Komt heel hoog op mijn lijstje, bedankt voor de tip. Prachtige foto's trouwens, ik heb pas een hele serie gemaakt bij Verrassend Goed in Haarlem, een vergelijkbare winkel.
Lieve groet

Blomkje en Wenje zei

Ik zie alleen maar mooie dingen! Wat jammer dat ie zo'n eind bij mij vandaan zit...

Groetjes, Pietrik

hokje zei

Wat ziet dit er allemaal prachtig en sfeervol uit!

Fijn weekend. Groeten, Miranda

Home fourteen zei

Wat een leuke winkel, en zo vlakbij!! Leuk moeder en dochter en dat je spulletjes daar te koop zijn!!Ik ga er zeker een kijkje nemen!! Gr. Jac.....

Oud Wit zei

Misschien wat laat van onze kant (:S Sorry!!), maar oh, wat een leuke en lieve berichten allemaal!

We hebben zeker al een paar lezers voorbij horen komen in de winkel, supertof!

Tot ziens in de winkel!

Floor zei

Ik kom wel vaak in Dort, maar de volgende keer kom ik hier even kijken. Een hele leuke winkel!
Groeten Floor

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...