donderdag 1 november 2012

Arlon 31 oktober 1912


Deze prachtige ansichten kocht ik een jaar geleden. En gisteren was de dag om ze te tonen en jou mee te laten genieten van de schoonheid van de antieke handschriften met kroontjespennen geschreven in Franse teksten.



Deze is gisteren precies 100 jaar geleden geschreven. Van ene Yvonne Moreau aan Madamoiselle E. Wagner in Arlon op de Avenue de Voyageurs.


Wat maakt de informatie die je op zo'n oud stuk vindt, je nieuwsgierig! Dus al googlend, vond ik de volgende informatie: Arlon is de Franse benaming van het Belgische stad Aarlen in het zuiden van Belgie, tegen Luxemburg aan. Op delcampe.net, vond ik deze foto van  Avenue de Voyageurs in Arlon.

 
bron: delcampe.net
Ik krijg van die Jane Austen-achtige beelden bij deze prachtige handschriften en zo'n Avenue -- zucht --


De andere kaarten hebben ook vast hele verhalen achter de woorden die erop staan. Maarreh... mijn Frans 'cést trés trés terrible'! Dus, als er iemand is die het wil vertalen, graag!




Ik ben zo geinspireerd, dat ik vorige maand een aantal kroontjespennen en een prachtig vergrijsde sepia kleurige inkt in een potje heb aangeschafd. Ik ben al aan het oefenen en hoop je over een tijdje wat van mijn eigen handschrift te kunnen tonen.



Zeer onverwachts hebben de voorzijden van de kaarten felgekleurde afdrukken. Waarschijnlijk een tegenreactie op het feit dat het voorheen niet eens kon. Toch prefereer ik de duotone kleuren van weleer...


Antieke en brocante ansichtkaarten lenen zich heel goed in de styling van een Shabby Chic en Brocante Interieur. Combineer ze met oude foto's, andere oude verweerde accessoires en gedroogde rozen.  Op zoek naar mooie antieke papierwaren? Bekijk onze webshop hier.

En heb je interesse in deze kaarten? Binnenkort komen ze in de webshop te staan. Reserveren kan nu al.

Geniet van je dag!
Hartelijke groetjes,
Karin Joan

4 opmerkingen:

BizzyChrissy zei

Wat een prachtige kaarten en zo oud!!
Het handschrift is geweldig ,
jammer dat bijna niemand dit schoonschrift nog gebruikt.

groeten Christien

Old Red Barn zei

Zo hoop ik er ook nog te vinden van het dorp waar ik woon. Als het handschrift leesbaar is, mag je me een scan van de kaart sturen. Spreken lukt niet zo heel goed, lezen en vertalen wel.

Goedele

amy zei

O hier wordt je idd heel erg nieuwsgierig van
Prachtig handschrift

Anoniem zei

Mooi hoor, deze oude brieven. Ik spreek een redelijk woordje frans, maar niet helemaal 100% je mag wel wat sturen. Kijk ik wel hoever ik kom.

Liefs, Lieke.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...