zaterdag 24 november 2012

Zelf maken: houten embellishments


In de kast had ik nog een zakje met houten 'chips' liggen. Destijds eens gekocht tussen het kinderspul, om ooit iets mee te doen. Nu wist ik het! ze zijn geweldig om je favoriete stempels op te gebruiken. Ik werkte met deze stempels van oa Pink Paislee


Omdat ik de gelige houtkleur wilde verzachten ofwel wittig wilde maken, gebruikte  ik eerst een aantal laagjes Picket Fence distress stain. Dat droogt ook heerlijk snel en is zo makkelijk op te brengen door de spons die op het flesje zit.
Het bestempelen deed ik met Stazon jet black. 
Het feit dat de meeste stempels niet helemaal passen op de stukjes, geeft juist een ongedwongen effect. Woorden probeerde ik wel passend te maken.
De randjes gaf ik een distressed uiterlijk door met een sponge dauber stempelinkt aan te brengen.


Geweldig vind ik ze, deze zelfgemaakte houten labeltjes! Maar ja... wat zal ik ermee doen..?
Heb jij een idee...?

Hartelijke groetjes,
Karin Joan

Ben jij een crafter?
Kijk dan ook eens op: www.KarinJoan.blogspot.nl 

Picket Fence distress stain:
 http://www.creabest.nl/webwinkel/stempelinkt-en-art-mediums/distress-stains/distress-stain-picket-fence-detail.html
Stazon Jet Black:
 http://www.creabest.nl/webwinkel/stempelinkt-en-art-mediums/stazon/stazon-jet-black-detail.html
Heel veel clear stamps:
http://www.creabest.nl/webwinkel/search.html?keyword=clear+stamps&limitstart=0&option=com_virtuemart&view=category

 Ga naar de website van Creabest
Ga naar de webwinkel van Creabest

7 opmerkingen:

Wonen in wit zei

wauw wat een super leuk idee!!
en ik zou er magneten achter plakken voor op de koelkast!!
of gaatjes erin boren en een touwtje eraan

ik ga aan de knutsel en thanks for sharing!

Gezellig weekend
Lieve groet,
Tamar

Huize Kip Kakel zei

Ze zijn super!
gaatje erin boren en overal aan hangen, kadootjes mee pimpen..die komen wel op, toch?
Ik weet alleen niet precies wat je bedoeld met je vaktermen:) ben nog niet zo bedreven in dat soort dingen, waar koop jij die benodigdheden?
zoals picket Fence...ed?
fijne zaterdag,
groetjes Hannie ♥

Pleuntje zei

Mooi !! Een gaatje erin en aan een cadeautje, in de kerstboom, aan een ketting, etc. X

Nicole zei

Hoi Karin Joan,
wat een mooi versierde houtjes. Je ziet helemaal niet meer dat het hout is, knap hoor!
Tsja... wat je er mee moet? Wat dacht je van een give away????? ;-)

Inge zei

Je kunt er magneetjes achter plakken.
Misschien een leuk idee.
Of voor in de kerstboom straks...

Judith van Zo gezellig brocant zei

Erg leuk hoor, dit zou je ook op houten blokjes uit een speeldoos kunnen doen. Ik zou ze gewoon in een schaaltje leggen.

Yvonne zei

Echt geweldig leuk!
Ook leuk om samen met een papieren label in dezelfde stijl aan een cadeautje te hangen; gaatje erin, touwtje erdoor, helemaal goed!
Ik ga het pinnen, zo leuk!
Groetjes van Yvon

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...