zondag 11 november 2012

Gastblogger: Binnenkijken in Vlaanderen

Wij willen je vandaag graag voorstellen aan Goedele, blogger met een  warme landelijke woonstijl. Zij verzorgt deze keer een gastblogbericht bij ons. We hopen dat je haar blog een bezoekje brengt en haar wilt volgen.


 
 Binnenkijken in Vlaanderen: 
  “Scandinavian White, Colonial Blue 
and a touch of Barn Red"

Ik las weleens dat je woonstijl je persoonlijkheid weerspiegelt. En zoals geen enkele persoonlijkheid dezelfde is, zo is ook geen enkele woonstijl dezelfde.  Vind jij ook dat je interieur heel persoonlijk mag zijn?


Mijn woonstijl weerspiegelt mijn liefde voor het platteland en de seizoenen, en mijn behoefte aan rust, geborgenheid en een eenvoudiger leven.  Ze toont ook dat ik nieuwsgierig ben, en graag over de grenzen heen kijk.

Ik vond het Belgische landelijke wonen erg mooi, maar de Nederlandse en Scandinavische liefde voor wit  sprak me nog sterker aan.  Toen ik jaren geleden Ariadne at Home ontdekte werd mijn passie voor wonen geboren. Mijn huisje werd aangekleed met brocante meubeltjes en hebbedingen, veel wit, en alles werd meteen heel wat mooier. Ik haal veel inspiratie uit de brocantespecials van Ariadne at Home en op prachtige blogs zoals die van 24Homes! 

Met mijn blog kwam ik in meer en meer in contact met de woonstijl van het Amerikaanse platteland, ‘a primitive country style’.  En nadat ik New England bezocht en later ook de Amish  in Pennsylvania, was ik helemaal verkocht. Denk aan glooiende heuvels, houten huizen met een porch en schommelstoelen, paard en kar, Amish gezinnen blootvoets op pad. Ook stalletjes langs de weg met boeketjes veldbloemen, versgeplukt fruit, groenten en zelfgebakken taarten te koop, winkeltjes met woonaccessoires en handgemaakte meubels. Vanaf toen werd wonen voor mij “Scandinavisch wit met een vleugje landelijk Amerika”.  


Eenmaal terug thuis werd mijn schommelstoel in ‘colonial blue’ meteen aangekleed met een quiltvondst uit een rommelwinkeltje in New England. Nee, mij laat je best niet los in de VS met de Treasure Hunting Guide van Karin Joan en Claire. Dat komt nooit goed. Het zou niet in mijn koffers passen. 



Omdat ik niet veel Amerikaanse accessoires vind in België of Nederland, ga ik vaak zelf aan de slag. Deze kapstok, of ‘Shaker peg rail’ gaf ik wat extra’s met een wit kleurtje, accenten in 'colonial blue' en enkele ‘barn stars’.  Raggedy Annie, mijn lappenpopje, kreeg een nieuwe thuis in het handgemaakte Amish hoofddoekje. 



Wie kan er weerstaan aan de prachtige kleur van deze Amish schuur? Ik niet. Dus begonnen manlief en ik snel aan een country bankje in ‘barn red’. 



Mijn huisje is nog lang niet klaar. Er is nog zoveel dat ik wil maken, schilderen, knutselen en delen op mijn blog. 

De zoektocht naar mijn persoonlijke stijl is een heel interessante reis. Soms een echte reis naar verre oorden, maar meestal een reis naar mezelf. Dat ik me daarin kan laten omringen door al die inspirerende vrouwen met blogs, soms bijna rolmodellen, vind ik fantastisch. Bloggen maakt me gewoon héél blij!

Ik  nodig je uit om een kijkje te nemen op mijn blog The Gingerbread Gem  en mijn Pinterest-boards , om meer te lezen over mijn zoektocht naar wat écht belangrijk is in het leven, mijn fascinatie voor het eenvoudige leven van de Amish, en mijn liefde voor ‘Scandinavian white, Colonial blue en Barn red’. 

-Goedele-
 

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Leuk, maar ik begrijp alleen niet dat ze op jouw blog in het Nederlands schrijft en op haar eigen blog niet.

Groeten, Thea

Lida zei

Wat een leuke combinatie van Amerikaans Primitive en Scandinavisch wit, heel bijzonder! Groetjes
lida

amy zei

Wat n leuke post
Zo haal je overal jou mooie dingetjes ergens vandaan,en zo ontstaat jou style!
Heel herkenbaar ook al is mijn style anders maar tgaat opdezelfde manier :)
GR Amy

Old Red Barn zei

Dank je wel voor de leuke reacties! Google Translate werd ondertussen ook toegevoegd.

Groetjes
Goedele

Karin Joan zei

Hoi Thea,
Goedele schrijft van origine in het Engels. Speciaal voor ons schreef zij dit stuk in het Nederlands met een vleugje Vlaams. Leuk!

Goedele, hartelijk bedankt voor je mooie bijdrage!

groetjes,
KJ

My Colonial Home zei

What a great post!
I follow Gudula's (Goedele to us English) blog and I find her taste most interesting and fun...she does a wonderful job of re-purposing items to suit her life style.
Thanks...
Karen
My Colonial Home Blog

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...