donderdag 1 november 2012

Even kennis maken met L'Authentique


Vanaf vandaag - 1 november - verkopen we in onze webshop de prachtige verfcollectie van L'Authentique. We vinden dit belangrijk omdat we je graag iets willen aanbieden waarmee je zelf thuis aan de slag kunt naast de kant-en-klaar-artikelen in onze webshop. Deze verf is ontzettend fijn om mee te werken en heeft een rustieke uitstraling. En de potten zijn al een plaatje op zich! Op onze webshop lees je meer over de verf... 



Graag stel ik de dame achter het merk L'Authentique aan jullie voor: Sylvia Schouten.
Sylvia is de oprichter en eigenaar van L'Authentique. Ze is geboren in Den Haag en op haar zesde verhuisde ze naar Limburg. Ze zegt: "Er ging hier een wereld voor me open! we konden hier op straat spelen en mensen deden hun deur niet op slot als ze bij de buurvrouw een kopje koffie gingen drinken. Dat was in Den Haag 30 jaar geleden al geen optie...".



Sylvia woont samen met haar man Harrie en haar twee zonen in het Limburgse dorpje Echt. Ze wonen in een boerenwoning uit 1920 die ze de afgelopen drie jaar beetje bij beetje verbouwd hebben. Sylvia: "De woning was voor het laatst in 1964 verbouwd en had 3 jaar leeg gestaan... (need I say more???). We hebben alles zelf gedaan!!! vloeren gelegd, muren gebroken en gestuct, keuken geplaatst, alles! Het was dus een hele klus, maar ik zou het zo weer doen!!".




Sylvia heeft niet één, maar meerdere favoriete woonstijlen. "Wij hebben thuis een mix van brocante, landelijk en industrieel. Verder denken we er niet teveel over na en kopen we wat we mooi vinden. Ik denk dat dat je huis karakter geeft".




 
In 2006 begon Sylvia met Grootmoeders Kastje. Ze schilderde brocante meubels en verkocht brocante en nieuwe spullen. Sylvia werkte toen veel met krijtverf, maar vond niet de juiste kwaliteit of kleur verf en haar grote droom was dan ook om een eigen verflijn te maken. Sylvia: "Uiteraard dacht ik dat dat een onmogelijke droom was, maar niets was minder waar... Op één of andere manier kwamen er mensen op mijn pad die mij konden helpen om mijn droom te verwezenlijken. Begin 2008 had ik een fabriek gevonden die me wilde helpen en eind 2009 was mijn verflijn een feit! Het besef dat je je droom leeft is een onbeschrijflijk gevoel!"



Ze vertelt verder: "Achteraf denk ik wel dat ik de namen voor de meubels en verf gescheiden had moeten houden. Grootmoeders Kastje voor de meubels en accessoires en L'Authentique voor de verf. Maar ik was eigenwijs en wilde er helemaal mijn stempel op drukken door de verf ook Grootmoeders Kastje te noemen. Toen we Duitse klanten onverstaanbaar de naam Grootmoeders Kastje uit hoorden spreken was het duidelijk. Als we wilden groeien dan moesten we dat veranderen! Al snel kwam de naam L'Authentique op tafel; het was een synoniem voor onze verf"!



Sylvia zegt: "Natuurlijk heb ik dromen, doelen en een visie. Zo zou ik in de toekomst graag een totaalconcept neer willen zetten, met stoffen, behang, meubels en lampen. Maar mijn grootste droom is om mijn passie voor verf en kleur dagelijks te mogen uitoefenen".



Wij raakten geïnspireerd door het verhaal van Sylvia; wat een passie en liefde voor haar vak! En we zien uit naar meer van L'Authentique... 
Liefs, Claire












1 opmerking:

Anoniem zei

Wauw, mooi verhaal achter een mooie verf. Word je zeker geïnspireerd door !

Liefs, Lieke.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...